Klantcase: VERNIEUWING CRM

Klanten

Aedes vereniging van woningcorporaties

Uitgevoerd 2017 - 2019
Deliverables
  • CRM-systeem
  • Projectmanagement (inclusief offertetraject)
  • Product Owner rol
  • Opzetten functioneel beheerrol
  • Begeleiden, informeren en trainen Aedes-medewerkers
  • Begeleiden en opleiden Product Owner Aedes
Samenwerkings­partners

Procurios

 

‘Onverschrokken heeft voor Aedes het nieuwe CRM-systeem van ideevorming tot en met de implementatie verzorgd. Joost Visser heeft zich gemanifesteerd als formidabele, zeer ervaren projectmanager en een door de wol geverfde Product Owner, waarmee het niet alleen efficiënt en effectief maar ook prettig schakelen en sparren is. Aedes heeft zelfs het informeren en het trainen van de Aedes-medewerkers over kunnen laten aan Onverschrokken.

De kracht van de aanpak zat ook vooral in de werkwijze om van ‘klein’ naar ‘groot’ te werken en niet zoals vaak gebeurt en ook mis gaat om van heel omvangrijk en met grootse vergezichten te starten om er dan vervolgens achter te komen dat de implementatie niet lukt en/of niet aansluit bij de vraag. Joost Visser en Carina Pelt doen de naam hun bureau eer aan en ik raad iedereen dit tweetal aan.‘

Marcel van Gisbergen
manager Bedrijfsvoering

Het project

De branchevereniging van woningcorporaties Aedes wil een online tool waarin elk waardevol klantcontact door iedere Aedes-medewerker kan worden geregistreerd. Deze CRM-tool moet tevens worden ingezet en gekoppeld aan de verschillende online diensten waarvan Aedes gebruikt maakt zoals het primaire online communicatiesysteem achter Aedes.nl en facturatietool.

Eisen aan dit CRM-systeem: gebruiksvriendelijk, intuïtieve navigatie en koppelingen mogelijk met andere online systemen. Klein detail: de basis moest up & running zijn binnen vier maanden.

Onverschrokken heeft de hele vernieuwing van het CRM van ideevorming tot en met uitvoering en implementatie uitgevoerd en begeleid. Missie geslaagd! In de eerste week van december 2017 is Procurios in gebruik genomen. Inmiddels is ook fase 2 afgerond met als doel de verdere uitrol debiteurenbeheer en opzet van de bijeenkomstenmodule. We helpen Aedes nu verder met het vormgeven van een ‘continue verbetercyclus’ om de CRM-tool voortdurend aan te laten sluiten op de behoefte.

Meer weten?

Stuur een naar Carina of me op: 06 51 28 29 06. Ik neem snel contact met je op.